پخش صدا به صورت ۳۶۰ درجه امکان پذیر شد

سیستم صوت جی بی ال

پخش صدا به صورت ۳۶۰ درجه امکان پذیر شد

یک شرکت تجهیزات الکترونیکی، بلندگوهای جدیدی را طراحی و عرضه کرده است که صدا را به صورت ۳۶۰ درجه پخش  می کند. 
شرکت فناوری گرین ساند (Green sound) در کالیفرنیا ، روش جدیدی در پیش گرفته و ارتعاشاتی می فرستد که از میان یک قاب شیشه ای به نوسان در می آید. از آنجا که صدا از دو طرف شیشه پخش می شود، بلندگو می تواند صدا را درعرض ۳۶۰ درجه کامل برای مستمعین پخش کند.
صدای بلندگو از دیافراگم بر می خیزد، از قسمتی مسطح یا مخروطی شکل که صدا را به بیرون می دهد و تقریبا از هر ماده ای نظیر: آهن، کربن، کاغذ، شیشه و حتی چوب قابل ساخت است و صدا را در عرض ۳۶۰ درجه پخش می کند.
این ورقه شیشه ای می تواند نوت های هر وسیله (از باس گرفته تا پیکولو و حتی فلوت ((Piccole Flote)) با صدای زیر)  که در نزدیکی آن قرار دارد را دوباره تولید کند. یک ژنراتور صدا در باسی به طول ۱۰ اینچ باعث ایجاد ارتعاش در شیشه می شود و شکل بادبانی آن سبب می شود که آهنگ های مختلفی تولید کند.
صدای باس از قسمت پایینی، صدای میانی از قسمت میانی و فرکانس های بالا از نوک آن پخش می شود. قسمت عمده باس فرکانس های زیر را عمقی تر می کند، در حالی که ۳ سوراخ در قسمت فوقانی با قطع صدا ؛ نوت های بم را تولید می کند.
برد عرضی این شیشه باعث می شود که صدای آن بهتر از دیگر بلندگوها، محیط استودیو را پر کند. در سالن کنسرت یک جفت از این بلندگوها به اضافه یک ساب ووفر عملا می تواند گوش شرکت کنندگان را کر کند.


© 2024: جی بی ال (JBL) | کلیه حقوق این سایت محفوظ است: جی بی ال پرو